본문 바로가기

AI·빅데이터학과 로고

공지사항
  • 커뮤니티
  • 공지사항

*전자출결 안내사항/Electronic Attendance Notice* 첨부파일 공지

작성자 : 학과관리자 | 작성일 : 2025.06.19 | 조회수 : 77

전자출결 안내사항 요약 / Electronic Attendance Notice Summary

  1. 출석 방법

    • 학생 본인이 전자출결 어플을 통해 직접 출석해야 합니다.

    • 수업 당일 반드시 본인의 출결 상태가 ‘출석’으로 표시되어 있는지 확인하세요.

    • ‘출석’으로 표시되지 않은 경우 즉시 교수님께 정정 요청하세요.

    Attendance Method

    • Students must check in by themselves via the electronic attendance app.

    • On the day of class, please make sure your attendance status shows as “Present.”

    • If it does not show “Present,” contact your professor immediately for correction.

  2. 출결 정정

    • 전자출결 오류로 인해 ‘결석’으로 처리된 경우, 24시간 이내에 교수님께 정정 요청이 가능합니다.

    • 수업 다음날까지만 정정 가능하며, 이후에는 정정이 불가능합니다.

    Attendance Correction

    • If an error in the app marks you as “Absent,” you may request a correction within 24 hours.

    • Corrections must be requested by the day after the class. Late requests will not be accepted.

  3. 지난 수업 정정 요청 시

    • 원칙적으로 불가능하지만, 부득이한 경우에는 다음의 자료가 필요합니다:

      • 교수님이 작성하신 수기 출석부 등 명확한 증빙자료

      • 교수님의 정정 의견서

    • 위 두 가지 자료가 모두 있을 경우에만 정정 요청이 가능합니다.

    Correction for Past Classes

    • Generally not allowed, but in unavoidable cases, the following documents are required:

      • Clear supporting evidence (e.g., handwritten attendance sheet by the professor)

      • Written opinion or correction request from the professor

    • Corrections can only be made if both documents are submitted.

※ 그 외의 사유로는 정정이 불가하오니 유의 바랍니다.
※ Please note that corrections are not allowed for any other reason.